Sistema escolar: ensenyament-educació
Principalment, l'escola és l'encarregada de l'ensenyament dels fills, és qui proporciona aquells coneixements més teòrics i que és el principal agent que s'encarrega de l'aprenentatge de conceptes. Tot i que l'escola, també participa en l'educació dels nens, ja que transmet valors, pautes de conducta, etc. També són els pares els que poden ajudar a que el nen adquireixi nous coneixements i d'aquesta manera, participa, juntament amb l'escola, a l'ensenyament del fill.
Per tant, a l'escola hi predomina l'ensenyament i la família destaca per l'educació que dóna al seus fills.
Conceptes bàsics
Instrucció: llegir, escriure, sumar, restar, multiplicar, dividir... L'instrucció és de component repetitiu. És la base de la repetició com s'aconsegueix saber escriure, llegir...
Ensenyament: ensenyar, mostrar el coneixement. És la didáctica del coneixement.
Educació: escola, família, mitjans de comunicació... L'escola participa en l'educació d'un nen.
Pedagogia: ciència que permet aplicar segons les necessitats del nen una manera d'ensenyar, unes tècniques.
Ensenyament--> APRENENTATGE
Educació (menys de 18 anys)--> FORMACIÓ
Més de divuit anys: formació independent (llegint, tocant música, universitat, viatjant...)
Dues orientacions en el decurs de la història
- Paideia: iniciació a la vida cultural. Iniciació per la gimnàstica i la música. Incorporació dels petits a la societat i la cultura.
- Arts liberals: arts de l'humà lliure. Belles arts i arts científiques per als il·lustrats.
Previvència de les dues orientacions. Les altres són arts servils o mecàniques (fer de fuster, ser pagès...)
No hay comentarios:
Publicar un comentario