Eduard Spranger (1882- 1963). Filòsof, psicòleg i pedagog alemany després del desastre de la primera guerra mundial (1914-1918).
Dimensió espiritual de la naturalesa humana
Relació entre escolla i cultura.
La pedaogia ha de ser humanística. Les ciències de la natura expliquen fenòmens i les ciències de l'esperit serveixen per comprendre vivències.
L'educació a través de la cultura aconsegueix la identificació de la realitat natural i cultural: cosmovisió.
Teoria de la personalitat (1914) segons valors/interessos.
El seu pensament arriba a Catalunya a través de Joaquim Xirau. Roure Parella va seguir cursos de Spranger a Berlín.
Georg Kerschensteiner (München). 1854-1932. Professor de matemàtiques i física i doctor en ciències i pedagog.
La seva proposta educativa es preocupa per la formació de ciutadans útils a la societat. Fundador de l'Escola del Treball, un projecte educatiu dedicat a adolescents, joves aprenents que proposa l'aprenentatge a través de l'experiència que s'aconsegueix en el món laboral professional. L'Escola de Treball continua tenint una gran importància a Alemanya.
La Mancomunitat de Catalunya crea una Escola del Treball al 1914 i és el Dr. Mira i López qui va intorduir l'orientació professional a l'Escola del Treball al 1919 de la Mancomunitat de Catalunya.
Kerschensteiner proposa una educació espiritual i amb sentit. Entén l'individu, com a ésser que organitza ielabora els seus propis esquemes mentals del que considera béns culturals i valors. De la mateixa manera, mostra aquests esquemes com una cosa que ha de ser experimentat més que conegut.
Les caractéristiques de l'Educació Social, proposada per Kerschensteiner, mostren inclinación per la varietat i profunditat de personal i la necessitat, aprovació i vinculació dels valors ja adquirits amb els nous. Igual que altres, Kerschensteiner dóna suport a la idea de la connexió entre escola i comunitat. Per a ell, l'escola ha de formar individus competents per al traball en pro de millores a la societat. Igualment, planteja l'educació com una meta que ha de tenir qualsevol tipus de societat.
El seu interès pel camp de l'Educació Cívica, afirma, que el ciutadà ha de formar-se en una activitat que després pugui posar a disposició de la societat. Així mateix, considera el treball comla font que integra l'home a la comunitat i ho ensenya a superar l'individualisme. Concep l' Educador Social com un individu que ambiciona una relació estreta amb els seus semblants en la que pugui ajudar-los a superar obstacles i desenvolupar independència a nivell personal i col·lectiu. L'Educador Social, en la visió d'aquest pedagog, és qui ha de transmetre emoció i caràcter simultàniament.


No hay comentarios:
Publicar un comentario