viernes, 27 de enero de 2012

TEMA 11. ESCOLA INCLUSIVA

Educació ComunicActiva.
-     Acció (directa amb els alumnes). Renovació pedagògica, ajustar l’educació als alumnes. (renovar- veient els alumnes que tens canviar dia a dia)
-       Decisió (administració) ordenació educativa, regulació administrativa.
-   Pensament (recerca), innovacions educatives, canvis necessaris. (innovacions- venen de fora de l’escola).

El triangle de l’educació.
Uns pensen l’educació, uns altres la decideixen i finalment hi ha mestres.
Hem d’aconseguir lligar l’acció, la decisió i el pensament.
Hi ha hagut innovació però no renovació.

Educació ComunicActiva

És l'escola activa de 1889 (Abbotshome School, UK), de 1913 (30 punts Escola Nova de Ferrière). Una escola reflexionada, ajustada a una societat de comunicació de masses

Freinet va fer l'Escola Moderna de les Tècniques (1921-1966). Feia servir tots els mitjans. MAQUINARI del seu temps dissenyant el PROGRAMARI PEDAGÒGIC.

Avui
Tècniques d'Informació i Comunicació (sistemes i aparells)
Continguts de Comunicació de Masses  (transmissió, inculcació)
Moda, Novetat, Noves tendències, Consum, Consumisme.

EL SISTEMA
Maria Montessori veu que hi ha una capacitat de desenvolupament en els infants i vol que ho potenciï. Plantejament molt genètic. Fa un sistema valoratiu i crea unes condicions adequades perquè el nen pugui fer els seus desenvolupaments. Hi ha una frenètica molt biològica. En l’educació infantil no hi hauria d’haver currículum.

Decroly ja no és tan natural i és més social-cultural. realitza uns passos d’un mètode per arribar a la finalitat d’aprenentatge.

Ferinet de un sistema pedagògic, molt més que un mètode, té en compte la societat en la que està i ho incorpora en l’educació.

L’escola és una mediació, una fàbrica on entren diversos productes i surten resultats finals. La classe és com una fàbrica i hi ha unes entrades i unes sortides, és un sistema pedagògic que determina els resultats finals.

Es cou la tragèdia, la comèdia... i és el nucli, el que importa és la interacció entre professors i alumnes el que importa és el que rep i el que tria. S’ha de conèixer els alumnes i processar la informació coneixent-los.
El sistema pedagògic obert , hem de saber què ens entra dins de l’entorn escolar.

Els dos motors del sistema: persones:
- Mestre/a: és quan unitat psicofísica, social i cultural. Adult equilibrat: raó-pensament, emoció-sentimments
- Alumne/a: també està en una societat o una cultura. És un menor en procés de construcció: hem d’assegurar que trobi un equilibri entre estabilitat-desestabilitat.
És important l’educació emocional (voluntat d’aprendre )
Pràctica reflexiva (en equip humà professional, no treballem sols, estem en equip).

Hem de veure el concepte d’escola com a dos masses, relacionar els conceptes asocials amb els educatius. Des de l’escola activa

Freinet va fer l’escola moderna de les Tècniques feia servir tots els mitjans maquinari del seu temps per dissenyar el programari pedagògic.
Avui hem d’incorporar el programa de tècniques d’informació i comunicació, els continguts de comunicació de masses. Compte amb la moda, amb la noveta, en noves tendències, en consum i en consumisme.

Educació i mitjans de comunicació de masses



LA CORRESPONSABILITAT EDUCATIVA
La corresponsabilitat educativa relaciona família escola. Cal tota la tribu per educar un infant.
Avui especialment d’aquest ciutat que hem de comunicar hem de canviar els mitjans de comunicació.

Els agents educatius
2 de comunicació, 2 de educació i 2 de cultura.

Llei d’educació de Catalunya de 1009. es va imposar una carta de compromís educatiu a l’escola, faltaven els mitjans de comunicación
Falta un
PACTE SOCIAL PER LA INFÀNCIA (Teixidó1995)

Tots els ciutadans i ciutadanes 
han de ser capaços i compromesos
en l'educació de la infància

Pedagogia com a sistema.
Renovació pedagògica, moviment sense director, ordenació educativa, regulació administrativa, innovacions educatives, canvis necessaris.

No hay comentarios:

Publicar un comentario