viernes, 27 de enero de 2012

TEMA 13. CENTRES AMB SISTEMES PEDAGÒGICS PROPIS

Connecta amb la visita d’escoles.
Institució escolar és una realització pedagògica: La pedagogia no és explicar, és disseny, enginyeria, inventar el sistema.
-       Bases científiques: (neurològica, psicologia, sociologia) necessitem cada vegada saber més coses.
-       Intervenció dissenyada (pedagogia, didàctica, orientació escolar)
-       Organització en comú hem de fer una organització i un sistema amb correspondència interna on tots els elements concreten. (administració, economia, gestió personal.
-       En un sistema en consistència interna i adequació externa al context on es realitza.
Cal que tinguem presents:
-   Aportacions dels sistemes pedagògics del segle XX. Quan una escola dissenya el seu sistema pedagògic s’ha de buscar el context i analitzar-lo.
-       Marc de la política i legislació en una societat, hi ha masses lleis, ens hem de moure en un marc però que no sigui obsessiu.
-       Necessitats generals dels ciutadans.
-       Necessitats particulars de grups socials o d’alumnes, quan parlem d’emigració...

Convé tenir un model clar. (pel·lícula être-avoir). Model explicatiu de l’aprenentatge com a mediació cultural, surt de fora d’una escola i és competent.




Súnion: 1974 Costa Pau té una iniciativa que comença a fer grups de 10 per amistat. Grups per treballar sempre junts. De cada 10, cada un es convertia en animador, monitor de cadascuna de les matèries.
Feien telefonia, copisteria...

S’han d’utilitzar els mitjans audiovisuals a l’ensenyament.  Mota un estudi per a que els alumnes puguin enregistrar i treballar amb els mitjans.

No hay comentarios:

Publicar un comentario